admin On Sierpień - 22 - 2013

Skuteczny e-marketing – jak to zrobić?

Każdy portal w Internecie powstaje z myślą o jego użytkownikach. Twórcy stron i sklepów pragną, aby jak największa liczba internautów mogła zapoznać się z ich treścią oraz dokonać zakupów. Co jednak należy zrobić aby pozyskać pierwszych użytkowników dla naszego serwisu? Odpowiadają specjaliści z Anhor – agencji SEO/SEM – „Dla każdego internetowego biznesu kluczowa jest widoczność w sieci, którą daje głównie obecność w wynikach wyszukiwania Google. Jako, że większość z nas szuka informacji za pomocą wyszukiwarki to właśnie ona stała się podstawowym elementem działań marketingowych.

Bądź widoczny

Marketing w wyszukiwarce (Search Engine Marketing) składa się z dwóch niezależnych elementów, są to SEO (Search Engine Optimization) inaczej nazywane pozycjonowaniem, oraz PPC (Pay per Click), czyli kampanie Adwords. Obydwa działania wykonywane są w tym samym celu, jednak różnią się swoją charakterystyką. Ruch generowany przez te metody jest niezależny, jednak mogą one być stosowane równocześnie.

Pozycjonowanie oznacza pojawienie się w naturalnych (niesponsorowanych) wynikach wyszukiwania, nazywanych wynikami organicznymi. W przypadku SEO nie płacimy za kliknięcia, jednak aby strona pojawiła się w top10 potrzeba wiele czasu spędzonego na optymalizacji oraz linkowaniu witryny. Zwykle na wyniki takiej pracy trzeba czekać kilka miesięcy, w zależności od trudności danej frazy.” – mówią eksperci z Anhora.

Kampanie Adwords bazują na modelu rozliczeniowym i wiążą się z opłatą za każde kliknięcie. Wówczas liczba użytkowników, którzy odwiedzą naszą stronę zależy przede wszystkim od budżetu jakim dysponujemy. Większy budżet gwarantuje większą liczbę kliknięć. Oczywiście również optymalizacja kampanii jest ważnym czynnikiem, gdyż pozwoli nam osiągnąć więcej za mniej. Wyniki dzięki Adwords osiągniemy szybko, bez konieczności czekania aż strona się wypozycjonuje.

Co powinienem wybrać?

Skąd zatem będziemy wiedzieć co wybrać dla naszej strony bądź też sklepu internetowego? „Wielu naszych klientów boryka się z tym problemem.” – odpowiadają specjaliści SEM – „Jeśli dopiero co otworzyliśmy nasz sklep internetowy i nie mamy żadnego źródła ruchu, wówczas z pewnością należy sięgnąć po kampanię Adwords i skierować ją na kluczowe oraz poboczne frazy. Równocześnie też warto rozpocząć pozycjonowanie na kluczowe frazy i gdy strona zajmie wysokie miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwań pozostawić w Adwords tylko poboczne frazy, których nie opłaca się pozycjonować.

Coraz częściej spotykaną strategią jest także łączenie SEO z PPC na wszystkich kluczowych frazach, tak aby użytkownik – nieważne w co kliknie – znalazł się na naszej stronie. Jednak jest to dość kosztowny sposób promocji w wyszukiwarce. Jeżeli natomiast sprzedajemy produkty cieszące się tylko sezonowym zainteresowaniem, wówczas przez cały rok możemy pozycjonować stronę, zaś w okresie szczytu sezonu uruchomić także kampanię Adwords.

Mam ruch – co dalej?

Załóżmy, że udało nam się pozyskać wartościowy ruch na naszej stronie dzięki SEO bądź PPC, czy jednak jest to gwarancją sukcesu w Internecie? Walczyliśmy o ruch na stronie po to, aby internauci kupowali nasze produkty. Duże ruch i niezadowalający poziom sprzedaży to częsty problem wielu internetowych przedsiębiorców. Z pomocą przychodzi nam analityka stron, pierwszym podstawowym i darmowym narzędziem, jakie powinniśmy zastosować jest Google Analytics. Dowiemy się dzięki niemu ilu użytkowników ucieka z naszej strony, ile czasu spędza w naszej witrynie oraz jak wiele podstron odwiedza. Jeśli statystyki z Analyticsa są niezadowalające należy zacząć pracować nad swoim sklepem. Warto zastanowić się, czy strona jest zbudowana w sposób jasny i przejrzysty, czy ładuje się szybko oraz czy sam proces zakupowy jest wygodny.

Często sam Google Analytics nie wystarcza i trzeba sięgnąć bo bardziej szczegółowe narzędzia pomiarowe. Jeśli chcemy umiejętnie kierować ruchem, jaki udało nam się pozyskać przydatne będą programy rejestrujące kliknięcie na naszej stronie – tzw. clicktracking. Widząc gdzie użytkownicy klikają oraz jakie miejsca są zupełnie przez nich pomijane możemy zacząć wprowadzać niewielkie zmiany na stronie aby maksymalnie wykorzystać pozyskany ruch.

84 Responses so far.

  1. Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, very good blog!

  2. Business owners have the ability to choose the location for their virtual building; choose a private office
    or conference room; purchase a lobby listing; buy an office number
    that an in-house receptionist will answer; create an office voicemail for this new
    location; and have mail sent to this office for an in-house mail clerk to open, scan or file away until the business owner
    visits the virtual location. The advancement of technology brought them not
    only computers and the Internet that helped make menu
    planning a whole lot easier, but it also gave them state of the art
    catering softwares that they can choose from. Part of the reason is due to the heavy nylon material
    the Wallup is made of.

  3. Foг the reason that the admin of this site іs working, no question ery sɦortlу it will be renowneԀ,
    due to its qսjality contents.

  4. Turning properties allowed us the flexibility to take a trip
    up the entire west coast of the Usa many summer seasons back.

Zostaw komentarz